単語の説明

N2 名詞, サ行変格動詞, 自動詞

応対(おうたい)receiving, dealing with

    辞書の定義

    一般的
    1. 名詞, サ行変格動詞, 自動詞

      1.

      dealing with (people, customers, complaints, etc.), receiving (callers, visitors, etc.), attending to, handling, serving

    同訓異字

    応対 【おうたい】応待 【おうたい】

    詳細

    • 高低アクセント

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    例文

    --:--

      そのウェイトレスは、(きゃく)丁寧(ていねい)応対(おうたい)をします。

      That waitress politely receives the customers.

      • N2

      (ぼく)電話(でんわ)での応対(おうたい)苦手(にがて)だが、対面(たいめん)での対応(たいおう)得意(とくい)だ。

      I am not good at handling phone calls, but I am good at dealing with people face-to-face.

      • N2

      (わたし)はコールセンターでクレームの応対(おうたい)をする仕事(しごと)をしています。

      I work at a call center dealing with customer complaints.

      • N2

      (いち)()(はたら)いた(こと)がないあなたが、窓口(まどぐち)での応対(おうたい)なんか()()っこないです。

      If you have never worked before, there is no way you can deal with customer service at the counter.

      • N2

      (わたし)(はたら)いている携帯(けいたい)会社(がいしゃ)倒産(とうさん)(ともな)って、(きゃく)電話(でんわ)応対(おうたい)する機会(きかい)()えた。

      With the bankruptcy of the mobile company I work for, opportunities to deal with customers over the phone have increased.

      • N2
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